Stafmedewerker kwaliteit (m/v/x) [Belgium]


 

Fedasil kent materiële hulp toe aan verzoekers om internationale bescherming en aan andere vreemdelingen die recht hebben op opvang (‘Opvangwet’ van 12 januari 2007). Het Agentschap organiseert, rechtstreeks of via zijn partners, kwaliteitsvolle opvang en begeleiding en staat ook in voor de observatie en oriëntatie van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (de 'NBMV'). Fedasil coördineert de organisatie van vrijwillige terugkeer naar de herkomstlanden. Het Agentschap ondersteunt de uitwerking en voorbereiding van het opvangbeleid en wil bijdragen aan een correcte beeldvorming, de maatschappelijke aanvaarding en de uitvoering van een rechtvaardig migratiebeleid.


Fedasil zoekt:

$ads={1}

Stafmedewerker kwaliteit (m/v/x)

Voor de dienst Kwaliteit en Risicobeheer van de directie Strategie en Organisatie

Interne / externe selectie

Referentienummer: 9110-151


Functie


Doel


Als stafmedewerker kwaliteit draagt u bij tot de verdere uitbouw van een integraal kwaliteitssysteem en ondersteunt u de organisatie in het expliciteren en harmoniseren van de kwaliteit van de opvang. U coördineert en breidt een kwaliteitsnetwerk uit van ondersteunende en operationele diensten van de hoofdzetel, de regionale werking en de opvangcentra van Fedasil, en van de opvangpartners van Fedasil. U werkt thematisch volgens de prioriteiten inzake kwaliteit en opvang en draagt bij tot harmonisering in de toepassing van de minimale normen. U werkt klantgericht en beheert bv. een tevredenheidsenquête voor bewoners. U ondersteunt de interne diensten methodologisch bij de opmaak van verbeteracties en u voert zelf verbeterprojecten uit. U rapporteert aan de verantwoordelijke Kwaliteit en Risicobeheer met betrekking tot risico’s binnen de organisatie en signaleert knelpunten. U draagt algemeen bij tot de doelstellingen van de dienst.


Context


U werkt binnen de dienst Kwaliteit en Risicobeheer samen met de stafmedewerkers organisatiebeheersing, de cel kwaliteitsaudit van de opvang, de stafmedewerker kwaliteit/monitoring en het diensthoofd. Ondersteuning en opleiding binnen de dienst zijn voorzien. Momenteel bestaat de dienst uit 8 personen. In het kader van het managementplan van Fedasil zal de dienst nog verder versterkt worden.


(Meer informatie over Fedasil vind je op www.fedasil.be)


Inhoud


Als verantwoordelijke voor het kwaliteitsnetwerk

U breidt het kwaliteitsnetwerk uit met personen uit ondersteunende en operationele diensten (Infrastructuur, Financiën, Logistiek, Cel jongeren, etc.) van de hoofdzetel, de regiowerking en de opvangpartners van Fedasil.

U bepaalt de prioriteiten en dit in nauwe samenwerking met de collega’s van de dienst (o.b.v. kwaliteitsaudits, monitoring, risico’s), en met input van het kwaliteitsnetwerk.

U werkt thematisch, stelt verbeteracties voor en voert deze uit. U focust daarbij op een harmonisering in de toepassing van de minimale normen van opvang.

U zorgt voor uitwisseling binnen het netwerk en werkt toe naar oplossingen.

Samen met de stafmedewerker kwaliteit en monitoring coördineert u een kwaliteitsnetwerk met vertegenwoordigers vanuit de federale centra. U volgt de toepassing van de tevredenheidsenquête voor bewoners op en de implementatie van een nieuwe enquête voor niet begeleide minderjarige vreemdelingen. U creëert synergieën binnen het netwerk en zorgt voor uitwisseling en gezamenlijke doelstellingen.

Bij thema’s gelinkt aan het volledige opvangnetwerk, betrekt u de opvangpartners van Fedasil.


Als adviseur en ondersteunende dienst

U werkt mee aan en voert analyse- of verbeterprojecten uit met betrekking tot bestaande en nieuwe processen van kwaliteit en klantgerichtheid.

U adviseert en informeert de interne cliënten die werken aan de kwaliteit van de opvang en biedt de nodige methodologische ondersteuning.


Als expert

U verzamelt en analyseert informatie op vlak van kwaliteitsmanagement, netwerking en tevredenheidsenquêtes etc.

U volgt het specialisatiedomein op en vergelijkt het met andere organisaties binnen en buiten de overheidssector om goede praktijken op te sporen.


Als stafmedewerker van de dienst & directie

U stemt uw doelstellingen en taken af op deze van de collega’s van de dienst, en onderzoekt welke samenwerking kan leiden tot betere en meer efficiënte resultaten (met name op vlak van kwaliteitsaudits, integrale kwaliteit en organisatiebeheersing en monitoring). U maakt dezelfde oefening binnen de directie, in het bijzonder m.b.t. het portfoliomanagement met de strategische projecten, en de strategische cyclus.


Profiel

Je hebt een bijzondere interesse voor Fedasil, zijn werking, waarden en doelgroep. Voor meer info: raadpleeg www.fedasil.be


Diploma en ervaring


Je bent houder van een master/licentiaat diploma.


Technische en algemene vaardigheden

Vereisten


U beschikt over goede analytische vaardigheden, u kunt de informatie beoordelen op een kritische manier en bent in staat om op een gestructureerde manier beslissingen te nemen.

U bent communicatief, diplomatisch en resultaatsgericht in de samenwerking met de interne diensten. U kan op een eenvoudige en klantvriendelijke manier doelstellingen vertalen naar deze diensten.

U kan vergaderingen leiden en toewerken naar een consensus.

U kan een ondersteunende en coachende rol opnemen ten aanzien van interne diensten die verbeteracties opzetten m.b.t.. de kwaliteit van opvang.


U werkt autonoom en nauwgezet.

U heeft een grondige kennis van het Officepakket.

U werkt resultaatsgericht door uw doelstellingen en werkmethode af te stemmen op deze van de collega’s binnen de dienst en directie.


Troeven


Terreinkennis van de opvang biedt een meerwaarde.

U werkt in een tweetalige omgeving. U heeft een goede kennis van het Nederlands/Frans.

Eerdere ervaring met instrumenten van kwaliteitsmanagement (bv. tevredenheidsenquêtes) en het leiden van werk- of projectgroepen zijn een troef.


Algemene competenties (voor medewerkers van de federale overheid)


In team werken: Een teamgeest creëren en bevorderen door meningen en ideeën te delen en bij te dragen tot oplossingen bij conflicten tussen collega's.

Klantgericht handelen: Interne en externe klanten begeleiden op een heldere, integere en objectieve manier, hen een persoonlijke service bieden en goede contacten onderhouden.

Betrouwbaarheid tonen: Werken op een integere manier, volgens de verwachtingen van de organisatie, met respect voor vertrouwelijkheid en afspraken en zonder elke vorm van partijdigheid.

Zichzelf ontwikkelen : Actief plannen en beheren van de eigen ontwikkeling in functie van de mogelijkheden, interesses en ambities en de eigen werking kritisch in vraag stellen aan de hand van nieuwe inzichten, ervaringen en kennis.

Doelstellingen bereiken: Zich inzetten en de wil en ambitie tonen om resultaten te behalen en garant staan voor de kwaliteit ervan.

informatie analyseren: Gericht analyseren van gegevens en kritisch beoordelen van informatie.

Problemen oplossen: Omgaan met en zelfstandig oplossen van problemen, zoeken van alternatieven en uitvoeren van oplossingen.

ONDERSTEUNen: Collega’s begeleiden, een voorbeeldfunctie uitoefenen en hen ondersteunen in hun dagelijks functioneren.


Aanbod

Type overeenkomst

Voltijds contract van onbepaalde duur (38u/week) op basis van Europese financiering AMIF.

Er wordt een wervingsreserve opgesteld voor alle types van contracten voor een duur van 2 jaar.


Plaats van tewerkstelling

FEDASIL - Hoofdzetel

21 Kartuizersstraat

1000 Brussel


Loon


Je wordt aangeworven op het niveau NA11 met de loonschaal die voor jou van toepassing is.

Het minimum bruto maandloon bedraagt € 3646 (startloon zonder anciënniteit op basis van een voltijdse arbeidsovereenkomst, aan de huidige index).

Dit bedrag kan variëren in functie van je nuttig geachte beroepservaring. Voor meer inlichtingen, raadpleeg https://bosa.belgium.be/fr


Voordelen


Categorie A: Administratief uurrooster met vaste en variabele uren en prestaties van 7u36 per dag, van maandag tot vrijdag.

26 vakantiedagen per jaar (direct bij indiensttreding en in verhouding tot de prestaties en het werkregime).

Gratis openbaar vervoer voor woon-werkverkeer.

Mogelijkheid tot fietsvergoeding voor woon-werkverkeer.

Maaltijdcheques en voordelige aanbiedingen met een Federale kortingskaart.

Voordelige hospitalisatieverzekering en diverse sociale voordelen.

Valorisatie van nuttige werkervaring.

Heel wat opleidingsmogelijkheden (te volgen tijdens de werkuren).

Aanvullend pensioen in de vorm van een groepsverzekering.

Mogelijkheid tot telewerken.


Zin om te solliciteren?

Herken je jezelf in het profiel dat we zoeken en heb je interesse in deze functie? Dien je kandidatuur in tegen uiterlijk 09/07/2023 voor MIDDERNACHT via het sollicitatieformulier dat je online vindt op https://www.fedasil.be/nl/werken-bij-fedasil en voeg de gevraagde documenten toe.


Om in overweging genomen te worden, moet je ons volgende zaken bezorgen:

  • een motivatiebrief
  • een gedetailleerd CV (waarmee we diplomavoorwaarden en ervaring kunnen beoordelen)
  • een kopie van het vereiste diploma

Buitenlands diploma

Indien je het vereiste diploma in het buitenland hebt behaald, moet je een gelijkwaardigheidsattest toevoegen, uitgereikt door een van de gemeenschappen.

Voor meer informatie, raadpleeg www.naricvlaanderen.be of www.equivalences.cfwb.be

Kennis van het Nederlands

Je moet houder zijn van een diploma in het Nederlands, uitgereikt door een Belgische onderwijsinstelling of van een ander land in zoverre het onderwijs in het Nederlands verliep. Zoniet, moet je het bewijs toevoegen dat je geslaagd bent voor een taalexamen Nederlands van Selor. Voor meer informatie, raadpleeg www.selor.be.

Juridische attesten

Als je weerhouden bent voor de functie, zullen wij een bewijs van goed gedrag en zeden (uittreksel van het strafblad), algemeen model en model 2 vragen.

Je moet voldoen aan de wetgeving inzake de toegang tot het Belgische grondgebied en de arbeidsvergunningen. Indien je geen Belgisch staatsburger bent, moet je de gepaste documenten voorleggen wanneer je weerhouden bent voor de functie.

Diversiteit

Fedasil wil diversiteit bevorderen en wil onder andere personen met een handicap aanmoedigen om te solliciteren. Indien je een handicap hebt, kan je een redelijke aanpassing vragen van de selectieprocedure. Gelieve in dit geval vooraf de selectieverantwoordelijke te informeren.


Selectieprocedure

Voorselectie

De selectiecommissie bestudeert alle kandidaturen. De preselectie gebeurt op basis van je kandidatuurdossier (CV en motivatiebrief, diploma + gelijkstelling en attest indien nodig). Alleen de kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functievereisten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Selectie

De selectietest bestaat uit een selectiegesprek, eventueel voorafgegaan door een schriftelijke test. De contactgegevens van de kandidaten die geslaagd zijn voor de test worden bijgehouden om een wervingsreserve aan te leggen voor alle types van arbeidsovereenkomsten, voor een duur van 2 jaar, voor alle Nederlandstalige centra. De kandidaten die niet geslaagd zijn kunnen gedurende 6 maanden niet deelnemen aan een nieuwe selectieprocedure voor een gelijkaardige functie op hetzelfde niveau.


Voor bijkomende info, contacteer mevrouw Janoek Bosschaerts, janoek.bosschaerts@fedasil.be (selectieverantwoordelijke) per mail.


Via onderstaande link wordt u doorgestuurd naar cvwarehouse.com, waar u op deze vacature kan solliciteren.

Solliciteren

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال